Напук на стереотипа за сърдитите старчета, учени установиха, че хората стават по-добри с възрастта.

Откритието може да изненада онези, които вярват, че хората никога не се променят.

Може да не се променят генерално, но се променят поне малко, и това се случва естествено с годините, установили са учени.

Трите основни промени, които се случват, в средностатистическия случай, са че с възрастта хората стават:

- по-добросъвестни (и подредени)

- по-склонни към сътрудничество (дружелюбни)

- по-малко невротични

Изследването сканира мозъка на 500 доброволци. Учените са открили, че типичните промени в структурата на мозъка, които се случват с възрастта, са свързани с промени в личността.

„Нашите резултати подкрепят идеята, че характерът е, до известна степен, свързван със съзраването на мозъка – процес на развитие, който е силно повлиян от генетични фактори“ – казва водещият автор на изследването д-р Роберта Ричели.

Тези промени предполагат, че има генетично влияние върху характера, обяснява един от съавторите на изследването, проф. Никола Тоши:

„Разбира се, нашите преживявания и околната среда непрекъснато ни оформят, но фактът, че виждаме разлики в мозъчната структура, които са свързани с разлики в чертите на характера, предполага, че почти със сигурност генетиката ще играе роля. – казва Тоши.

Това също е в съответствие с идеята, че разликите в личностните черти могат да се открият още в началните етапи на развитието, например при малките деца и бебетата.“

Източник: PsyBlog