Неандерталците вероятно са разговаряли като днешните хора и са използвали дясната ръка за работа с инструменти. Зъбите на намерени във Франция останки от неандерталец разкрили това.

Учени от Германия и Франция изследвали скелета на 75 000 години, вероятно мъжки. Долната му челюст и зъбите били добре запазени. По тях личали драскотини, тръгващи от горе вдясно и стигащи долу вляво. На базата на тези драскотини учените правят извода, че около 20-годишният мъж е използвал дясната си ръка, за да слага храна в устата си.

„Ъгълът на следите ни показва коя ръка е използвана за набавяне на храна“, казва Вирджин Волпато, палеоантрополог от Франкфурт. Анализ на костите на ръцете и раменете потвърдил предположението, че мъжът е бил десняк, както и повечето му роднини.

От това пък учените правят извода, че лявото полукълбо на мозъка е било доминиращо, следователно мъжът е имал способността да говори. Центърът на говора на днешния човек се намира в лявото полукълбо.

Предишни анализи на други скелети показаха, че неандерталците са познавали билките и са ги използвали за лечение.