Когато става въпрос за развитието на вашата кариера, това, което ви е помогнало да стигнете до позицията, която заемате в момента, не винаги може да ви бъде от полза за достигането на професионалните върхове и задържането ви там.  Качествата и чертите, които ви карат да изпъкнете сред другите в началото на вашата кариера могат на по-късен етап да се превърнат в причината да не получавате дълго чаканото повишение.

„Хората са склонни да си изграждат навици, които да подсигурят добър старт на тяхната кариера. Тъй като инвестират много време и енергия в тези умения, хората много трудно може да се откажат от тях, дори когато те очевидно вече не са им от полза“, казва Сали Хелгесен, съавтор на книгата „How Women Rise: Break the 12 Habits Holding You Back From Your Next Raise“.

Важно е да осъзнаете кои навици и типове на поведение могат да ви донесат потенциални проблеми, за да се отървете от тях навреме. Ето няколко и няколко от тях:

1. Прекомерният фокус върху техническите умения

„Добрите технически умения и богатия професионален опит могат да ви помогнат да привлечете вниманието на шефа още от първия работен ден“, казва Алисън Макуилямс, асистент-вицепрезидент по лично и кариерно развитие в Университетът Уейк Форест. „Когато обаче техническите умения са основния фокус на вашата работа,с времето те може да се превърнат в пречка към професионално ви развитие“, добавя тя.

„Има ясна видима разлика между това да сте способни да използвате последните технологии, за да си вършите работата, и това да знаете как да изградите визия за развитие на компанията и да дадете насока на хората, които трябва да превърнат тази визия в реалност. Ако искате да се изкачите по професионалната стълбица, способността да виждате по-голямата картина и да знаете как да подберете правилните хора за изпълнението на всяка задача е много по-важно от личните ви технически умения“, коментира Макулямс.

2. Търсенето на признание

Първите няколко стъпала от професионалната стълбица се изкачват с добра работа и индивидуални постижения. Когато достигнете високите нива на управление обаче трябва да започнете да контролирате егото си и да мислите за успехите на вашия екип.

„Вече нещата не са въртят около вас, а около вашия екип и организация. Целта не е да получавате признание за вашите лични успех, а за тези на вашия екип“, казва Макуилямс.

3. Идеята, че може да достигнете до върха без чужда помощ

Инициативността, самомотивацията и способността да се справяте сами с всичко, което може да поискат от вас в работата, ще ви направи изключително ценен служител за всяка компания, казва Мишел талис Ледерман, автор на „The Connector’s Advantage: 7 Mindsets to Grow Your Influence and Impact“

„Когато обаче достигнете до позицията на мениджър, трябва да се научите да разчитате на другите. Трябва да започнете да делегирате задачи и да се фокусирате върху това да вадите на показ най-доброто от останалите, защото вашето представяне ще зависи изцяло от резултатите, които постигат вашите подчинени. Отношенията, които изграждате с вашите колеги през годините, са нещото, което ще ви помогне да достигнете до професионалните върхове. Пълната независимост и идеята, че може да разчитате само на себе си, води до самоунищожение.“, добавя тя.

4. Апетитът за риск

Когато хората няма какво да  губят, те са по склонни да поемат рискове, казва Кейт Забриски, основател и главен изпълнителен директор на Business Training Works.

„Ако в крайна сметка тези рискове се оправдаят, печалбата може да бъде много голяма. От друга страна, ако те завършат с провал, последствията обикновено не са особено сериозни, тъй като така или иначе не сте имали какво толкова да изгубите“, добавя Забриски.

На по-късен етап обаче поемането на големи рискове изглежда нелогично, тъй като потенциалните загуби често надхвърлят възможните печалби.

„Никой не иска да работи шеф, който постоянно взема спонтанни и необосновани рискове, които поставят под опасност успеха на компанията“, добавя тя.

5. Прекомерното търпение

Търпението може да е добродетел, но когато става въпрос за вашата кариера, то може да бъде полезно в нейното начало, но не и в по-късните й етапи, казва Ребека Хоран, основател на консултантската фирма Rebecca Horan Consulting.

„Нека си признаем – когато започваме работа, ние искаме да се докажем пред новия си шеф. Трябва да сме готови да запретнем ръкави и да поемем всяка задача, която ни се възлага, за да докажем че сме екипни играчи“

На по-късен етап в кариерата търпението обаче започва да губи своя блясък, ако не така и не получавате желаното повишение или не ви се дават задачи, по които искате да работите.

„С напредъка във вашата кариера идва и времето, когато ще трябва да започнете да се застъпвате за собствените си интереси и нужди.“, казва Хоран.

Стефани Воза за FastCompany.com

Източник: Мениджър Нюз