Често гледаме на новата любов като на лудост, мания, самозаблуда. Тя ни отделя от приятели и роднини, обсебва ни, кара ни да се държим несвойствено, да не спим по цели нощи, да не откъсваме очи от телефона си. Симптомите на романтичната любов сякаш наистина не се отличават от психичното заболяване. От друга страна романтиката е биологична потребност, посочват учени.

Учени-невробиолози от САЩ за първи път направиха сканирано изображение на човешкия мозък във фазата преди любовният роман да влезе в своя “бонбонено-букетен” стадий и преди да е дошло времето на съвместните планове за прекарване на отпуската.

Учени от университетите на Ню Йорк и Ню Джърси, след анализ на направения снимков материал, доказват, че романтичната любов е биологична потребност, далеч различаваща се от сексуалното желание. Тя е много по-близка до чувства като глад, жажда, необходимост от наркотици, отколкото до емоционални състояния като възбуда или страст.

Данните от сканирането на мозъка показват, че според степента на задълбочаване на отношенията невронната активност, свързана с романтичната любов, също търпи значителни промени.