Като се има предвид нашият рефлекс да тълкуваме погрешно неясната комуникация можем да изразим искането си за яснота по следните два начина:

Изразете несигурността си. Кажете на двусмисления комуникатор, че вие ​​не разбирате какво означава кимванета на главата му или неутралното му изявление. Кажете нещо като, "Съжалявам, но не мога да разбера какво се опитвате да ми кажете ..."

Изразете вашата загриженост. Адресирайте най-големия си страх, който четете в двусмислената комуникация. Без заобиколки. В повечето случаи, вашите притеснения са неоснователни и чувайки от другото лице истината това ще намали безпокойството ви.

Вие имате пълното право да очаквате, че дори и най-големите клиенти и най-великите шефове общуват с вас недвусмислено. Но твърде много от нас знаят, че това невинаги се случва. Ние не питаме за по-голяма яснота, защото се страхуваме от това, което бихме могли да чуем. Ние не искаме да открием, че кимването което получаваме е всъщност едно кимване на разочарование.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.