Какво разкриват публикациите във Facebook за вашата личност

30 юни 2017 г., 11:44
2223

Shutterstock

Хората, които често публикуват във Facebook за упражнения, диети и постижения, са по-склонни да бъдат нарцисисти, смята ново проучване. Хвалбите наистина привличат повече внимание от страна на приятелите.

Макар резултатите да показват, че хвалбите на нарцисистите се отплащат, тъй като получават повече харесвания и коментари към актуализациите си, може би техните приятели във Facebook любезно ги подкрепят, като тайно не харасват подобни егоистични демонстрации. – казва първият автор на изследването, д-р Тара Маршал. По-голямата информираност за това как актуализациите на състоянието се възприемат от приятелите би могло да помогне на хората да избягват теми, които повече дразнят, отколкото развличат.“

Изследването също така открива, че хората, които често публикуват неща, свързани с настоящия им романтичен партньор е по-вероятно да имат ниско самочувствие. Добросъвестните хора са по-склонни да пишат неща, свързани с децата си.

Ето и някои други връзки, които изследването е открило между характера и употребата на Facebook:

Екстровертите по-често обновават статусите си за социалните дейности от ежедневието си, което мотивира употребата им на Facebook, за да общуват и да се свързват с другите. Хората с висока степен на „откритост към преживявания“ е по-вероятно да публикуват по интелектуални теми, които ги интересуват, което кореспондира с употребата им на Facebook за споделяне на информация.

Заключенията идват от проучване на 555 потребители на Facebook. „Вероятно не е изнанадващо, че статусите във Facebook отразяват чертите на характера – пишат авторите. – Въпреки това е важно да разберем защо хората пишат по определени теми във Facebook, защото актуализациите им биват възнаграждавани със съответния брой „харесвания“ и коментари. Хората, които получават повече харесвания и коментари е по-вероятно да изпитат ползите от социалното включване, докато тези, които не получават, се чувстват изолирани.“

Източник: PsyBlog

Ключови думи:
Коментари