Как да станете лесно от леглото и в най-студената сутрин

10 октомври 2016 г., 11:00
5957

Снимка: Shutterstock

Ставането сутрин само по себе си не е лесно. Но в студените тъмни сутрини изглежда непосилна задача. Светът извън леглото е подчертано неуютен и с нищо не печели пред укреплението на топлите завивки. За съжаление зимният сън не е опция, тъй че ето няколко съвета как да се измъкнете от леглото, когато най-малко ви се иска.

Подгответе се от предната вечер.

  • Решете какво ще облечете предварително. Подберете дрехите, за да спестите време сутрин, и ако в стаята имате подходящ радиатор, ги сложете върху него, за да са приятно затоплени на сутринта.
  • Тренирайте вечер. Особено през зимата. Това ще ви помогне да се събудите по-отпочинали.
  • Погрижете се да имате вкусна – топла – закуска. Ако вечеряте достатъчно рано, на сутринта ще се събудите с чувство за глад, така че мисълта за обещаната закуска бързо ще ви изкара от леглото.
  • Ако ви се спи, легнете си. Дори и все още да е твърде рано. Един или няколко часа дрямка отгоре ще ви помогнат да се чувствате освежени.
  • Нагласете приятна аларма. Ако се събуждате с неприятен звук, нищо чудно да го намразите. Днес технологиите ни позволяват да се будим с любимата си музика и всичко, което радва ухото.

На сутринта:

  • Раздвижете се малко в леглото, след като се събудите. Вдишайте и издишайте дълбоко. Масажирайте ушите си - това ще подобри кръвообращението в главата; потъркайте дланите си.
  • Затоплете стаята предварително. Ако имате таймер на централното отопление, използайте го. Ако не:
  • Пригответе топли дрехи. Дори да не са тези, с които ще излизате. Нещо, което можете да метнете на гърба си веднага. И чорапи. Не забравяйте чорапите – колкото по-дебели и топли, толкова по-добре.
  • Сложете алармата в другия край на стаята. По този начин ще трябва да станете, за да я изключите. Преди това облечете споменатите топли дрехи. И чорапите. Иначе има голям шанс да скочите зъзнещи обратно в завивките.
  • Ако навън е тъмно, станете и включете лампите. Това ще забави производството на мелатонин, който ви кара да се чувствате сънливи. Светлината ще ви помогне да се събудите.
  • Не размишлявайте. Ако позволите на ума си да измисли причини, за да ви разубеди да станете, никога няма да успеете. Изключете връщането в леглото като възможност.
  • Тичайте веднага в банята. Нищо не събужда по-добре от топлия душ, която подобрява кръвоображението и ви помага бързо да се отърсите от съненото си „аз“.
  • Погрижете се да има нещо, което да очаквате с нетърпение. Още предната вечер помислете кое ще е онова нещо, което ще правите сутринта, което ще ви развълнува приятно.  На сутринта, когато се събудите, си спомнете това вълнуващо нещо - то ще ви мотивира да станете от леглото, съветва блогърът Лео Бабаута.
  •  Превърнете събуждането в награда. Добра награда е чашата топло кафе или чай, или няколко страници от интересна книга. Друга награда може да бъде вкусната закуска или гледката на изгряващото слънце. Открийте какво е най-приятно за вас и го превърнете в част от сутрешния ритуал.

Източници: dreams.co.uk, zenhabits.net

Ключови думи:
Коментари