Да се сдобиеш с всичко, за което мечтаеш в личния живот и кариерата, не е толкова трудно, колкото мнозина си мислят. Просто трябва с поведението си да накараш другите да ти помогнат. Това коментира Дейв Керпън в американското списание Inc. Редовният колумнист на изданието посочва онлайн най-важните житейски стратегии за успех, които ще публикува и в своя бъдеща книга. Ето кои са те според него:

1.  Първо изслушвай и никога не спирай да изслушваш. Така ще бъдеш различен. Повечето хора имат неотклонима собствена гледна точка за нещата и не спират да говорят. Обичат да я изразяват. Ако се научиш да ги изслушваш обаче, ще им се харесаш и накрая те самите ще ти помогнат да се сдобиеш с това, което желаеш.

2. Помагай на другите. Има един парадокс, който според мнозина изпитано работи: Когато искаш нещо от някой, вместо да го молиш за него, помогни му той да се сдобие с нещо друго, което иска. Ако не знаеш какво той или тя желае, просто го попитай „А аз как мога да ти бъда полезен?”. Тъй като светът е изпълнен с толкова много егоисти и егоцентрици, които се наемат да свършат нещо само ако ще извлекат лична облага, по този начин ще се отличиш. След това хората, на които си помогнал, ще ти съдействат да успееш и да получиш от живота всичко, за което мечатеш. Те просто ще те обикнат. Помогай на другите без да очакваш нищо в замяна и резултатите ще бъдат изключителни!

3. Бъди себе си – истински, открит, уязвим. Неслучайно Опра Уинфри споделя „Ако знаех, че да бъда самата себе си може да ме направи толкова богата, колкото станах, щях да съм го сторила много по-рано”. Професионалистите, особено от по-старото поколение, често имат проблем с показването на човещина и уязвимост. Най-вече пред хора, които не познават добре. Колкото и да е трудно обаче, само истинското ни "аз" и прозрачното поведение създават доверие. А само когато хората ни се доверяват, ще направят всичко за нас.

4. Разказвай, не продавай. Никой не обича да му се продава нещо. Всеки обаче обича да купува. Да се чувства важен клиент, способен да харчи за смислени неща. Когато продавате продукт, услуга, идея или дори себе си, опитайте да се освободите от поведението на търговец, който се опитва да продаде нещо. Представете се като разказвач на една страхотна история. Така ще хванете вниманието на публиката ви, ще дадете живот на нещата, които ще ни донесе бъдещето и ще обрисувате с думи една страхотна картина на действителност, която предстои да се случи. Щом станете добри в разказването на истории хората ще пожелаят да станат част от вашата история. Освен това ще ви помогнат да се включите като герои в тяхната.