Как да отслабнем с тези 10 изпитани съвета

24 май 2019 г., 13:41
1663

Shutterstock

Повечето диети действат на принципа по-малко храна, повече движение. Но понеже никой не обича да си брои залците, тези диети обикновено се провалят с гръм и трясък. За щастие, възможно е да отслабнем дори с незначителни промени в дневния си режим, като при това запазим удоволствието си от живота. Звучи невероятно, нали? Уверете се сами, като приложите тези 10 съвета от диетолози и специалисти.

1. Стоп на вредните навици.

Обичате ли да ядете пред телевизора или компютъра, да говорите по телефона по време на обяд или вечеря, а защо не едновременно с това да преглеждате и вестникарските заглавия, да се разхождате, да стоите прави или да се изтягате на дивана? Хората с такива хранителни навици  не бива да се учудват, че рано или късно си навличат проблеми с теглото.

Съвет: Винаги сядайте на масата за хранене, когато закусвате, обядвате или вечеряте.

2. Смехът стопява килограми.

Пригответе се да чуете най-приятния съвет за отслабване: Смейте се повече и по-възможност всеки ден. Дали като се забавлявате с приятели, или докато гледате някоя хубава комедия – главното е смехът да не е изкуствен, а да идва от сърце. Със смях се изгарят 50 калории за десет минути.

3. Мислете си за последното ядене.

Хората с наднормено тегло имат навика да си мислят за похапване. А когато се мъчат да отслабнат, въображението им рисува най-пищни трапези. Ефикасен метод да притъпите апетита си е да си представите в детайли последното ядене, което сте консумирали.

4. Гощавайте се с чай.

Чаят е отлично средство за отслабване и прогонване на стреса. Особено подходящ за целта е чаят мате. Освен множество минерални вещества и витамини той съдържа кофеин и сапонини, които стимулират метаболизма и подпомагат изгарянето на калории. В Латинска Америка, родината на матето, използват и друга хитрост: дъвчат горчивите листа на дървото йерба мате, за да притъпят чувството на глад.

5. Избягвайте стреса.

Нали сте чували, че от стрес се пълнее? Е, истина е. Виновен е хормонът кортизол, който при стрес се отделя в големи количества в тялото. Кортизолът пречи на разграждането на мазнините и благоприятства натрупването на коремни тлъстини. С две думи – колкото по-малко кортизол, толкова по-изваяно тяло.

Съвет: Не се тревожете за дреболии, не бързайте излишно и си създавайте малки оазиси на спокойствието.

6. Благоуханен убиец на апетит.

Пристъпите на вълчи глад са най-злият враг на всяка диета. Добра новина за любителите на шоколада: ванилията потиска желанието за сладко. Уханието на пръчка истинска ванилия за миг пресича атаката на лакомия. Това се дължи на научния факт, че центърът за засищане в мозъка е пряко свързан с обонятелните нерви. Има и други миризми, които обуздават апетита. Например етеричното розово масло убива глада за шоколад. Уханието на ментата и евкалипта също предпазват от прегрешения по време на диета.

7. Дъвчете дъвка.

Още един съвет за бърза помощ, когато усетите пристъп на вълчи глад: дъвчете дъвка без захар. Дъвченето надеждно отвлича вниманието от острото чувство за глад. Според най-новите проучвания дъвченето на дъвка помага да се приемат и по-малко калории на ден, тъй като човек посяга по-рядко към мазни лакомства между отделните хранения. 

8. Сменете посудата.

Откога не сте си купували нови чинии? Може би сега е моментът да внесете малко цвят в кухнята си. Цветните чинии създават усещането, че храната има по-интензивен вкус и засища по-бързо. Още една хитринка: използвайте малки чинийки и купички, които не само са симпатични на вид, но е доказано, че хората консумират с до 30 на сто по-малко, когато се хранят от малка чиния.  Заслужава си да опитате!

9. Никога не отивайте в супермаркета гладни.

Пазаруването на празен стомах може да доведе до катастрофа. Тогава ще се изкушите да си купите куп вредни лакомства, например чипс, от който всъщност нямате нужда. Ето защо непременно хапнете нещо дребно, преди да се юрнете на покупки.

И още нещо – същото важи и за сядането в ресторант. Никога не си поръчвайте на празен стомах, бъдете умерено гладни, защото количеството храна в никакъв случай няма да отговори на възможностите на стомаха ви. В този случай ще се случат две неща – или ще оставите храна, която сте платили, или ще се насилите да се натъпчете с всичко, защото сте го платили. И двата варианта са силно непрепоръчителни.

10. Бройте хапките вместо калориите.

Забравете броенето на калории и вместо това бройте колко пъти дневно поднасяте към устата си съответната хапка или глътка (без вода). Според едно изследване хора, които броят хапките си, свалят по два килограма на месец. Представете си какво депресиращо занимание! Изследователите обясняват това с факта, че по този начин хората с наднормено тегло осъзнават какви количества храна поглъщат и си слагат спирачки! Още не е доказано обаче, дали този метод има дълготраен ефект. В крайна сметка всичко се свежда до стимула и желанието ни да се поддържаме във форма, без да си налагаме крайни ограничения и да се измъчваме от глад. Опитайте и вие.

Ако сте пробвали и други методи, които са дали резултат, чувствайте се свободни да ги споделите с нас.

Автор: Цветелина Велчева по материали от EatSmarter

Ключови думи:
Коментари