Правилното дъвчене на храната може да ни предпази от заболявания като активиране на определен тип имунна клетка, разкрива изследване. Хората, които гълтат храната си, без да дъвчат, могат да се замислят, защото дъвченето не само помага да абсорбираме по-добре хранителните вещества в храната, но подобрява и имунната система.

Изследването показва, че процесът на дъвчене стимулира Th17 – определен тип имунна клетка. Гъбите и бактериите, които виреят в устата, могат лесно да се размножат и да ни причинят вреди, а имунните клетки защитават устата от инфекции. Th17 в стомаха и кожата могат да се активират в присъствието на благотворни бактерии.

От друга страна учените откриват, че Th17 e нож с две остриета, защото твърде много от тези клетки могат да доведат до пародонтит – разпространено заболяване на венците.

Имунната система изпълнява забележителна балансираща роля на бариерни места като кожата, устата и вътрешностите, като се бори с вредните патогени и толерира присъствието на нормалните благотворни бактерии“ – казва д-р Йоане Конкел, един от авторите на изследването.

Нашето изследване показва, че за разлика от останалите бариерни места устата има свой собствен начин да стимулира клетките Th17 – не чрез бактерии, а чрез мастикация (дъвчене).“

Накратко, дъвченето може да предизвика защитна имунна реакция във венците ни.

Изследването е публикувано в научното периодично издание Immunity (Dutzan et al., 2017).

Източник: Healthiestblog