Учени от университета в Кардиф смятат, че играта с кукли помага на деца с аутизъм да развият социални умения. Те открили това, като със специална съвременни технологии наблюдавали мозъка им. Така установили, че по време на игра, тези области на мозъка, които отговарят за социалната обработка на информацията, са силно активни.

Това се дължи на факта, че по време на игра детето взаимодейства и общува с други хора. Активността на мозъчните области е по-висока както при здравите, така и при деца с аутизъм.
За дете с аутизъм обаче пребиваването в безопасна среда и ученето чрез игра може да бъде важна основа и по-късно значително да улесни комуникацията му със света.

„Децата са склонни да обсъждат мислите и емоциите на куклите, което им помага да практикуват социални сценарии и да развиват важни умения като емпатия”, твърди в одещият изследовател д-р Сара Герсън. Тя е убедена, че "играта с кукли може да стимулира социалната адаптация, независимо от тежестта и профила на неврологично развитие“ на тези деца.

Това проучване е проведено за първи път преди три години, но тогава в него са участвали само деца без специални нужди. Учените повтарят изследването си всяка година, като разширяват кръга на участниците. Всички те са на възраст между четири и осем години.

Изследването е проведено с помощта на модерно функционално оборудване, което може да проследи активирането на мозъчните зони, докато децата играят с кукли и на таблети, независимо и с участието на други хора.

Така учените установяват, че повишената мозъчна активност в задната горна темпорална бразда, която участва в социалните и емоционални процеси, е директно свързана с играта с кукли, независимо дали хлапето играе в група или самостоятелно.

Докато играта на таблет, например, не стимулира тази мозъчна активност.

Новите родители