Хората помнят повече лошото, отколкото доброто
Ако искате да се харесате, да ангажирате или да мотивирате останалите, не се фокусирайте единствено върху това да възпитавате само позитивното си поведение. Обърнете също така внимание и на това, което трябва да спрете да правите.
Защо? Защото хората помнят повече лошите, отколкото добрите неща. Множество изследвания показват, че хората обръщат много повече внимание на негативната информация. Например, когато искат да си припомнят важни емоционални събития, хората се сещат за по четири негативни спомена за всеки един положителен. Така че кои поведенчески модели трябва да избягвате? Проучване, базирано на 360 интервюта със специалисти, открои три.
Осъдителен език на тялото и тон. Никой, особено успелите ви познати, не приема да се отнасят към него със снизхождение. Проучванията показват, че някъде между 75 до 90% от нашето влияние идват от невербалната ни комуникация, и тонът е ключов елемент от това. Правите ли коментари за останалите по начини, които звучат грубо, оценително и снизходително? Много често това не е нашето намерение, но е реакция на момента. Други невербални недостатъци включват намръщване, свъсване на вежди, озадачени физиономии (говорещи: „Ти тъп ли си?”), скованост и сарказъм. Макар на пръв поглед дребни, всяка от тези изпуснати реакции води до значителни щети в общуването с останалите.
Прекъсване и разпитване. Много се говори за това как трябва да се водят „разговори, които водят до нови възможности” и как да "се създаде безопасна среда за хората, за да осъществяват своите идеи”. За повечето от нас е почти невъзможно да се почувстват сигурни, ако събеседникът им заема голяма част от "ефирното време", прекъсва ги или разпитва за всичко казано. Да, наистина, всички трябва да могат да общуват ясно и разбрано, но ако очаквате всяка идея да бъде завършена, напълно обмислена или структурирана, преди някой да си отвори устата, вашите познати ще приемат, че не сте готови да инвестирате време във вашите отношения.
Непоследователност. Често се коментира колко обезкуражаващо е да видиш свой познат в две различни светлини – абсолютно очарователен с новите познати и онези, от които може да има полза, и проявяващ пълно неуважение към тези, с които се вижда всеки ден. Този вид поведение прави хората много по-запомнящи се, но и по-отблъскващи. Други споделят различни впечатления – усещане, че сякаш ходят като по яйчени черупки в присъствието на този човек, чудейки се кой ще се появи: „усмихната, чаровна и забавна личност” или „осъдителна, емоционално сприхава и намусена личност”. С течение на времето, това води до пасивно-агресивни реакции от страна на другите, които се стараят да избегнат конфронтациите.
В крайна сметка, лоялността и последователността са двете неща, които не могат да се изискват или да бъдат зададени като очакване към другите. Мотивацията, базирана на страха, омаловажаването на човека до нас или играта с властта могат да доведат до реално и бързо спазване на правилата от страна на другите, но това е краткосрочно. В крайна сметка негативното поведение ще ви съсипе като личности, ще навреди на репутацията ви и хората няма да ви уважават. Помислете от кое поведение може да се наложи да се откажете, така че да имате положителни, дългосрочни отношения с хората.
Източник: "Мениджър Нюз"