Хората, които управляват добре времето си, използват тези три правила
2. Използвайте матрици
Към всяка задача може да има различни подходи и всички те да са ефективни, но за да получите най-добър резултат с най-малко усилия е удобно да използвате матрици или установени модели на действие.
Открийте общите моменти в различните задачи и се опитайте да си изградите работен поток, в който можете да свършите спокойно всичко, без да губите допълнително време и енергия.
Да речем, трябва да напишете три статии за десет часа. Разделяте процеса на „изследване“, „писане“ и „редактиране“. След което разработвате метод, при който не смесвате трите типа работа.
3. Давайте си кратки сесии и почивки
Понякога, ако прекарате твърде много време върху една единствена задача, това може да се обърне срещу вас. Има момент, в който печалбата не оправдава инвестицията. За да подобрите управлението на времето си, помнете да не инвестирате твърде много време в определени задачи. Може да използвате техниката Помодоро, за да избегнете претоварването.
Тази техника, разработена през 80-те в Италия, е следната: структурирайте работата си на 25-минутни блокове. Работете съсредоточено само върху една задача и не прекъсвайте работата си с нищо.
Да речем, работите върху презентация и смятате, че тя ще ви отнеме около 2 часа. Разделяте на сесии от по 25 минути с кратки почивки между тях. Уверете се, че те не се засичат с други планове и ангажименти. Нагласете таймер за 25 минути и се заловете за работа. След като завършите един блок, отбележете отметка и направете 5-минутна почивка. Когато съберете четири отметки, починете си за 20 минути.
Източник: LifeHack