Палеонтолози откриха вкаменелост, запазила част от праисторическата хранителна верига – насекомо, погълнато от гущер, погълнат от змия – завършила във вулканично езеро преди 48 милиона години.

Открита в изоставената кариера Месел в югозападната част на Германия, от която палеотнолозите са извадили множество интересни вкаменелости, находката е втората по рода си, откривана някога – с останки от три животни, събрани едно в друго.

„Това вероятно е от този тип фосили, които за целия си професионален живот няма да срещна отново – толкова са редки“ - казва палеотнологът Кристер Смит от Института Зенкенберг за National Geographic. “Беше чисто изумление.“

Смит и екипът ѝ предполагат, че игуаната е изяла лъскавото насекомо, след което два дни по-късно е погълната с главата напред от подрастващата змия.

Не е напълно ясно как точно е умряла змията, но това, което знаем със сигурност е, че се доближила до дълбокото вулканично езеро, което някога е била кариерата Месел и е била или отровена или задушена от токсичните изпарения.

Вероятно след смъртта ѝ трупът е попаднал в езерото, където „матрьошката“ от скелети се е запазила в продължение на милиони години.

Вижте как изглежда находката ТУК.

Ето и скелетите на животните, отбелязани с различни цветове.