Всички знаем, че честата консумация на бърза храна не е добра за здравето, но ново проучване ни показва колко бързо всъщност нейният прием може да доведе до биологични промени, пише Science Alert.

В рамките на въпросното изследване, 20 американци, обичащи бърза храна, "разменили" хранителния си режим с 20 души от селски район в Южна Африка. Оказало се, че само след две седмици южноафриканците вече регистрирали "значителни" промени в биологичните си показатели, които дори свидетелствали за опасност от рак на дебелото черво.

Добрата новина е, че на свой ред американците редуцирали доста същите тези проблемни показатели благодарение на новата селска диета.

"Само за две седмици, промяната от типична западна храна до богата на фибри африканска диета намалява риска от рак на дебелото черво, което на свой ред означава, че никога не е трудно тази опасност да бъде избегната", казва Стивън О'Кийфи от Университета на Питсбърг.

Американският хранителен режим, който е богат на животински протеини и мазнини, но няма много фибри, се оказва сериозен фактор за развиването на този вид рак. Досега учените не били сигурни колко бързо могат да се формират благоприятни за болестта условия, но практическият опит показал, че това е възможно за много кратко време.