Това да смятате провала или успеха на един служител в една единствена задача като общ показател за цялостните му умения, или това да предположите, че той трябва да е добър/лош във всички останали области, произтича от ефектите на ореола и рогата.

Тези два ефекта се явяват най-добрите начини за оценка при хора, които са заобиколени от твърде много стимули.

Дори да приемем, че един човек с небрежни дрехи, който кандидатства за работа в компанията, няма да е толкова продуктивен, колкото позицията изисква, е пример за ефекта на рогата.

Най-големите отраженията на ефектите на ореола и рогата се наблюдават в нашия бизнес живот.

Отправната точка е специалист човешки ресурси на компанията, за която кандидатствате.

Всички положителни и отрицателни детайли - от малката снимка, прикрепена към автобиографията ви до адреса на електронната ви поща - указват влияние за това дали специалистът по човешки ресурси ще ви се обади за интервю - и това е така, независимо от вашите умения или работен опит.

В зависимост от впечатлението, което оставяме

с нашите мънички снимки, прикрепени към нашите автобиографии, ние формираме възприятие в съзнанието на интервюиращия за много от нашите черти и характеристики, като например нашия външен вид или доколко сме отговорни или не.