Малките деца идват на света с прекрасно развити мозъци, способни на размисъл върху себе си и мечти. Учени от Имперския колеж в Лондон стигнаха до този извод, след като сканираха мозъците на 70 бебета, родени в различни стадии на развитието си, предаде в. "Дейли мейл". Досега се смяташе, че връзките и процесите, които ни помагат да се унасяме в приятни фантазии, се развиват доста по-късно в живота.

Нищо подобно - тези нервни пътеки били напълно готови още в края на бременността, откриха медиците. Това означава, че бебетата са вероятно много по-интелигентни, отколкото ни се струваше. Или пък че учените, които смятат, че тези мозъчни връзки са пътищата, по които текат мечтите, грешат.

Ръководителят на проучването, професор Дейвид Едуардс, сподели и собственото си мнение. "Някои изследователи смятат, че тази основна нервна мрежа, която открихме, отговаря и за задълбочените размисли върху себе си и живота. Чрез нея ние достигаме до автобиографичните си спомени и се взираме в бъдещето. Това, че я открихме и при новородени, означава или че да си зародиш е много по-забавно, отколкото си мислехме - ей така да си лежиш и да си спомняш и да мислиш за това, което идва - или че тази теория е погрешна. И все пак по-голямата част от мозъка вероятно върши неща, за които и не подозираме, но можахме да засечем поне наличието на тези сложни процеси."

Невронните мрежи, наречени "мрежи на режим покой" се развиват 30 седмици след зачатието и са напълно завършени на 40-тата седмица, когато се и раждат повечето деца.

Учените използвали четириизмерния мозъчен атлас, разработен съвместно с учените от факултета по компютърни науки в Имперския колеж, за да проследят активността, която открили в бебешките мозъци и да я сравнят с това, което знаем за повечето мозъчни мрежи.

Следващата стъпка на екипа е да изучи как влияят различни заболявания на тези мрежи и дали можем да ги използваме за диагностициране на проблеми.