За много хора работата може да бъде като втори дом. Прекарвате по-голямата част от деня, посвещавайки се на работата си. Вашите колеги и екип може да са хората, с които общувате най-много в живота си, след семейството или съпруга/та. И все пак е невъзможно да бъдеш ефективен и да се чувстваш добре в токсична работна среда. Дори да работите от вкъщи, негативната работна среда може да надхвърли предела на физическите ви сили. Нематериалните качества, които правят работата здравословно или нездравословно място, могат да повлияят на всичко - от личния ви живот и здравето до самочувствието ви, пише Business Insider

Повишеният стрес от работата в нефункционален офис може да доведе директно до бърнаут или прегаряне на работа, особено за по-чувствителните хора. Те лесно могат да бъдат наранени от критика или грубото поведение от токсични хора и съответно се преуморяват, което допълнително натоварва вече претоварената им нервна система. 

Как можете да разпознаете дали сте в капан на враждебно работно място? Ето осем показателни знака, че може да работите в токсична офис среда.

1. Казват ви да се чувствате „късметлия, че имате работа“ - Тази тактика на плашене от страна на шефа е средство за заплаха да останете в маргинализирана позиция и е симптоматично за организация, която процъфтява с поведението и контрола над тормоза.

2. Лоша комуникация - Чувствате ли се, че сте останали извън кръга по отношение на важна информация? Всеобхватната липса на комуникация характеризира повечето токсични работни места. Може да получите малко или никаква обратна връзка за вашето представяне, а когато го направят, това да стане отрицателно и грубо. Може да вършите работата на двама, трима или четирима души, но не е необичайно шефът или колегите ви да отчитат вашите постижения.

3. Всеки има лошо отношение - Ако влезете в работата и всички около вас са нещастни, тогава можете да попаднете във враждебна среда. В този тип офис няма ентусиазъм, никой не влиза с усмивки на лицата и никой никога не казва „Обичам да работя тук“. Високият процент на текучество сред служителите е добър знак, че хората бягат много бързо, най-вероятно поради тяхното нещастие или лош морал в офиса.

4. Винаги има офис драма - Ако клюките доминират във вашия офис, може да се почувствате така, сякаш отново сте в гимназията, притестявайки се че колегите говорят за вас. Най-вероятно е да се намерят токсични колеги, които се навъртат наоколо и си шепнат в ушите. Те правят това, което трябва да бъде приятелско състезание на работното място, да изглежда враждебно. 

5. Объркването царува - Токсичните работни места са пълни с объркване, произволни срокове, липса на фокус и общо неразположение, че „така винаги се прави“. Ако постоянно се добавят нови политики или разпоредби или ако ръководството никога не е наоколо, за да помогне при решаването на проблемите, това са симптоми на по-голям проблем, произтичащ от лошото ръководство и ниския морал.

6. Имате тираничен шеф - Този тип шеф винаги се опитва да контролира всяко ваше движение и вие се чувствате така, сякаш той или тя просто чака да се нахвърли върху вас. Токсичните шефове обикновено не желаят да слушат другите и се чувстват така, сякаш техният начин на работа винаги е правилният. Те обичат да упражняват своята сила и да показват на другите, че те са отговорни. Той или тя вероятно не желае да подаде ръка за помощ в задачите или да ви даде одобрение за добре свършена работа. Ако се чувствате така, сякаш шефът ви очаква да дойдете на работа, дори ако сте били на смъртно легло, може би имате тираничен бос.

7. Липса на растеж - Ако сте се обърнали няколко пъти към ръководството или човешките ресурси относно липса на признание и възможности за растеж (като повишения, повишения и предизвикателни задачи) и не сте забелязали промени, може би е време да напуснете.

8. Доверете се на интуицията си - Когато вашата интуиция казва, че нещо не е наред, доверете й се. Физическите симптоми, които развивате като безсънни нощи или сърдечен ритъм, могат да бъдат вашата чувствителна нервна система, която ви предупреждава за опасност.

Източник: Business Insider

Превод и редакция: Нели Тодорова / Мениджър Нюз