Самоувереност

Това е една от онези малки, мръсни тайни, която движи цялото ни консуматорско общество. Всички производители, търговци и рекламодатели полагат всички възможни усилия и харчат милиони левове, за да смачкат нашата самоувереност и да ни направят зависими. Отвсякъде ни дебнат реклами, в които се казва, че нашата кола е лоша и има по-добра, че вече не е модерно да си с руса (черна или червена) коса, че имаш мръсна баня, жълти зъби, лош дъх, стари мебели, прекалено скъп прах за пране и още хиляди подобни неща.

Децата са подложени на още по-голяма „пропаганда“. Детските предавания по телевизията или по интернет, са прекъсвани от реклами за най-новите играчки и лакомства, които само готините деца имат. Също така, няма да си щастливо дете, ако мама и тате не ти купят онзи робот с батерии или пълен комплект от принадлежности за твоята кукла.

Ако възпитаме в себе си и в децата си чувството на самоувереност, ще се предпазим от тази външна сила, която ни кара да купуваме непрекъснато ненужни неща, за да сме усмихнати и щастливи, като хората от рекламата. Трябва да разберем, че не новата и скъпа играчка (за деца или за възрастни), ще реши всичките ни проблеми и ще ни издигне в очите на другите. Собствените ни умения, опит и характер ще го направят. Няма нужда да доказваме нищо на никого, нали?!

Именно на това уча и дъщеря ми – че тя е красива, умна и сръчна, без да е необходимо да има същата играчка като Мая. Това не означава, че не й купуваме нищо. Идеята е като дете, а и като възрастен, да не разчита на рекламите да й казват какво да си купува и да се съобразява с общественото мнение, а да е силна и независима млада дама, която вярва в себе си.