Добре известен факт е, че заетите хора успяват да свършат много работа. Тяхната тайна е проста: те никога не спират да се движат, пише "Мениджър Нюз".

Разбира се, и седенето в покой може да бъде нещо добро, ако се налага възстановяване, разсъждаване и фокусирано внимание. Но стоенето в покой може да бъде и много лошо нещо, ако включва отлагане, липса на решение и пасивност.

Компаниите, които са тръгнали надолу обикновено имат пасивна корпоративна култура. Невзетите решения могат да предизвикат катастрофа. Възможностите са бевъзвратно загубени. Никой не иска да рискува да вземе решение. Получава се така, че да седиш и да бездействаш е по-лесно, отколкото да се включиш в играта. Има един много показателен пример за една банка, която изпращала клиентите, които имали по-сложни казуси или по-специфични досиета в съседната конкурентна банка, вместо да се опитат да намерят някакво решение.

В другата крайност са компаниите, където има високо ниво на иновации, хората са инициативни. Те започват нови неща. Те не чакат някой да им каже нещо. Те се стараят да си свършат рутинната работа бързо и ефективно, за да им остане повече време, за да започнат нещо ново.

Ето и някои от причините защо е важно да се действа.

Малките победи са от значение

Малките победи полагат основите на пътя към голямата победа. Едно побутване в правилната посока може да доведе до големи нечувани успехи, но първо трябва да  успееш да натрупаш критична маса. Също като в спорта така и в бизнеса е възможно да направиш пълен обрат. Но за това е нужна увереност, очакването за позитивен изход от ситуацията, който да мотивира хората и да ги накара да дадат повече от себе си. А увереността се гради с натурпване на успехи и победи.

Постиженията идват постепенно едно по едно

Едно предстоящо пътуване от хиляди километри може и да изглежда плашещо. Но всяко пътуване започва с една крачка, а тя не изглежда страшна. Всяка крачка, която правите ви приближава все повече до финалната цел. Заетите хора във висока продуктивна среда имат склонност да отметнат още една задача, да проведат още един телефонен разговор, да уточнят още един проблем в движение, преди да е дошъл краят на работния ден. До утре ще има нови предизвикателства, с които ще трябвас да се справят. Психологическият трик да се разделя една голяма задача на множество малки стъпки улеснява процеса за набелязване на незабавни дейности, които накрая ще доведат до решаване на голямата задача.