Идеални хора не съществуват, поради което винаги ще има някой, които да намери причина да ви осъди за това, което правите. За съжаление никога няма да можете да избегнете критиката напълно, но можете да извлечете ценни уроци от нея. 

Ето няколко начина да отговорите на оплакванията, така че да превърнете критиката в полезен опит. 

Кажете „Да“

Когато някой ни предизвика, първото нещо, от което имаме нужда, е да се справим с емоциите си и да осъзнаем, че човекът има правото на собствено мнение. Ако човек е събрал куража да каже нещо, което не му е приятно да каже, това означава, че иска да се ангажира в диалог с вас и мисли, че това е достатъчно важно, за да се ангажира с него. В основата на това поведение има повече искреност, отколкото, ако човекът просто си замълчи.

Опитайте се да видите нещата от гледната точка на другия и намерете основания да се съгласите с неговата или нейната гледна точка. Защото, когато човек предлага критика, той очаква отпор – такава е човешката природа. Но когато той или тя чуе думата „благодаря“ вместо развълнувана съпротива, те самите ще бъдат „положително объркани“.