Обучавайте, обяснявайте, доверявайте се – и не се занимавайте с процеси, където не ви е мястото.

„Уволнете” един клиент

Знаете за кой тип говорим – трудно му се угажда, носи незначителни печалби, а изисква свръхусилия от страна на екипа ви.

Започнете да му искате повече пари или да давате по-малко за онова, което плаща сега. Ако това се окаже невъзможно, просто се откажете от него.

Оплевете списъка си със задачи

Списък, в който има над 20-30 точки, не е просто натоварващ, той е депресиращ. Защо ви е изобщо да започвате, когато краят просто не се вижда?

Затова отпускате ръце и се предавате.

Вместо да се отчайвайте обаче, пробвайте така. Съставете си пожелателен списък – включете в него всички идеи, проекти, задачи и пр., които ви хрумнат. Озаглавете го „Списък с неща, които бих искал/а да направя”.

После изберете от него три или четири точки, които биха оказали най-положително влияние върху работата ви. Започнете с най-лесните, с онези, които ще донесат най-големи облаги или с онези, които ще свалят най-голям товар от плещите ви.

Нека това бъде вашият истински списък със задачи. А сега свършете всичко, което има в него. После се върнете към първия и си изберете още три-четири задачи.

Елиминирайте един разход

Вероятно давате пари за нещо, което не ползвате, от което не се нуждаете или което не искате. Но нали сте го купили... чувствате се длъжни да го ползвате. Аз например се бях абонирал за няколко списания (защото абонаментът е много по-евтин от закупуването на всеки брой от будката). Дотук чудесно – но после пристигат списанията. После пък трябва да ги чета. Ако не го направя, се трупат пред мен и ме карат да се чувствам виновен.

Затова се отказах от три-четири абонамента. Те не ми липсват.

Когато се отказвате от някой разход, пестите повече от сумата пари – пестите времето, което отива за поддържане или консумиране на заплатения продукт или услуга.