7. Времето като търговска уловка

„ Промоцията важи за ограничено време“ – често рекламират по този начин уж строго лимитирани стоки. С тази уловка продавачите пълнят касите си, но за клиентите тя е лош съветник. По разпродажбите личи колко  успешен е този търговски трик. Страхът да не изпуснем изгодната покупка провокира най-низките ни инстинкти. Виждаме в другите купувачи конкуренти, които заплашват да грабнат желания артикул под носа ни. Така покупателният ни апетит се увеличава, като понякога стига до истински бяс. Опитът обаче показва, че човек се разкайва по-често за покупки, направени под натиска на времето, отколкото за добре обмислено пазаруване. Когато някой те притиска да вземеш бързо решение, вероятността да те измамят е голяма. Непременно си дайте време да обмислите предложението, колкото и да е съблазнително.

8. Избор на дрехи

„Дрехите правят човека“ – това заглавие на творба от швейцарския писател Готфрид Келер неслучайно се е превърнало в крилата фраза. Не е тайна, че облеклото има голямо значение за начина, по който се отнасят към нас. Който се облича елегантно и спретнато, по принцип се приема с по-голям респект от околните. Много изследвания показват, че изборът на дрехи значително влияе и върху мисленето и действията ни. В един експеримент, в който трябвало да се изпълняват различни задачи,  накарали част от участниците да облекат бели престилки, каквито носят лекарите. Било установено, че „белите престилки“ работят по-съсредоточено и във всички области се справят далеч по-успешно от участниците без престилки. Основателна причина да се обличаме подходящо за всяка житейска ситуация.

9. Езикът на тялото

Дрехите не са всичко: когато става дума за това как ни възприемат другите, жестовете са едва ли не по-важни от облеклото. Независимо дали сме на делова среща или на парти – ако искаме да направим добро впечатление, мимиките и жестовете ни трябва да са приветливи. Скръстените пред гърдите ръце действат враждебно и отблъскващо. Когато вземате в ръка питие, трябва да го държите на височината на бедрата, а не пред гърдите си като щит. Така демонстрирате откритост и готовност за събеседване. Директният зрителен контакт също издава искреност и добронамереност.

10. Адреналинът като афродизиак

Любовта не става насила, но поне можем да я направим по-вероятна. Възбуждащите или опасните ситуации действат като афродизиак, както доказва прочутият експеримент на Дътън и Арън от 1974 година. Те разделили участниците (само мъже) на две групи. Едната трябвало да мине по нисък стабилен мост, а другата – по висящ, висок 70 метра. По средата и на двата моста стояла красива жена, която им връчвала анкетен лист и им давала телефонния си номер за всеки случай, ако имат въпроси. Резултат: от групата, минала по клатещия се мост, много мъже се обадили впоследствие на анкетьорката, за да пофлиртуват с нея. Докато жената от стабилния мост почти не получила обаждания. Извод: адреналинът изостря сетивата и физическата привлекателност се възприема по-отчетливо. Затова ви съветваме да посетите с приятелката си луна парк или да гледате филм на ужасите, вместо да седнете в някое кафене.

Цветелина Велчева