Малката дупка в прозореца на самолета


Konrad Mostert / Shutterstock

Тя има връзка с напрежението, което се натрупва между вътрешното и външното налягане. Както Роби Гонзалес от io9 обяснява, всеки прозорец е създаден от три пласта. Дупката позволява на въздушното налягане между външния и средния пласт да се уравновесява. В резултат на това налягането в самолета оказва натиск единствено върху външния пласт. Средният е предвиден за спешни случаи.

Синята част на вашата гумичка


Picsfive / Shutterstock

Синята е за химикалка, розовата / червената - за молив? Поне така си мислехме всички в училище. Истината обаче се оказва друга. Синята и по-грапава страна на този тип гумички никога не е била предназначена да трие мастило. Нейната истинска функция е да изтрива молив от по-дебели пластове хартия.

Същевременно – краят с розов или червеникав цвят е предназначен за по-меки хартии, които синият край би скъсал.