Благодарение на миниатюрните електронни етикети, учени са открили, че обикновения бързолет, птица от рода на лястовиците но малко по-едра, може да прекара във въздуха 10 месеца без да докосва земята. И това изглежда е рекорд за най-продължителен непрекъснат полет.

Учените отдавна подозират, че бързолетите прекарват дълго време във въздуха, но досега нямаше доказателство за това. Сега, след като са използвали технологията на електронно записване на данните от полетите на бързолетите с помощта на етикетите учените са следили група от 13 бързолета, като тяхното движение е било записвано в продължение на две години.

Три от птиците не са докоснали земята в продължение на 10 месеца, според екипа от университета Лунд в Швеция. Те са си взимали почивка за по два месеца, по време на която са се размножавали, и след това отново са поемали във въздуха.

“Това откритие значително променя разбиранията ни за физиологията на животните”, казва Андерс Хеденстрьом от екипа. “10 месеца без кацане е най-дългият период, за който знаем сред всички птици, това е истински рекорд.”

Малките устройства, които са били закрепени за гърбовете на птиците са предавали данни за това дали птиците са били във въздуха, с каква скорост са се движили и каква е била моментната им позиция.