Международна група подводни археолози е открила скелета на член на екипажа на потъналия античен кораб, на който се е намирал загадъчният „Механизъм от Антикитера“, съобщава Мениджър Нюз.

Възрастта на скелета надхвърля 2000 г. Останките включват няколко зъба, кости на ръката, ребра, бедрени кости. Те са били погребани под половинметров слой пясък и керамични отломки.

Археолозите вече са поискали от гръцкото правителство и от датски палеонтолизи да направят анализ на находките.

Останките на кораба са на голяма дълбочина – около 55 метра, и това поставя в риск здравето на водолазите. Археолозите са използвали специални апарати за дишане, които са им позволявали да останат на дъното до 3 часа.

От бъдещите изследвания на скелета учените се надяват да научат повече за живота на този член на екипажа. Първите резултати се очакват седмица след като Гърция разреши проучването им. Ако бъде намерена ДНК, само след няколко месеца ще се знае повече за екипажа на високотехнологичния древен кораб.

Механизмът от Антикитера е намерен през 1901 г. и се смята за първия аналогов компютър в историята. Античното устройството се състои от няколко десетки зъбни колела и циферблати. Според учените то е изчислявало движението на небесните тела и датите на 42 астрономически събития.