Създанието с най-странни размножителни навици е видът земна въшка Zorotypus impolitus, която обитава малайзийските джунгли.

Всичко започва наопаки. Женската предприема първата крачка като се приближава до мъжкия и до докосва с антенките си. Ако мъжкият е готов за чифтосване нещата моментално стават по-странни. Той застава зад нея и започва специфичен „танц”, при който се движи напред-назад с наведена глава и вибриращи антени.

В кулминационния момент той се пъхва под женската и залепва на корема й своя „подарък” – миниатюрен пакет с оплодителен материал, наречен сперматофор. Безкрайните чудеса на природата обаче не свършват дотук. Малкото пакетче съдържа наистина голям подарък - един-единствен огромен сперматозоид, който в разгънат вид е дълъг почти колкото тялото на мъжкия.

Точка на целия епизод отново поставя женската. Тя взема генетичния дар и го поставя на съответното място, за да осигури бъдещето на най-нестандартната сексуална техника на планетата Земя.

Според учените, цитирани от New Scientist, изключително комплицираният сексуален живот на тези иначе невзрачни буболечки е еволюционен реликт, оцелял от времената, в който механизмите за междуполово размножаване все още не са били напълно развити. Това означава, че в чифтосването на това насекомо виждаме ранен етап от развитието на секса в историята на земния живот.