Планетарният астроном Джеймс О‘Донахю, бивш служител на NASA, който в момента работи за Японската космическа агенция (JAXA), създаде кратка анимация, която показва разнообразните светове, съставляващи нашата Слънчева система, в истинските им мащаби.

Видеото започва с планетата джудже Церера и стига чак до самото Слънце.

Дори и да знаете относителния размер на всички обекти в Слънчевата система, моментът, в който видите Юпитер и Слънцето в съпоставка с останалите обекти, е все така впечатляващ. Освен това вероятно ще се изненадате, когато видите колко бързо се върти Юпитер в сравнение със Земята.

Размерът, наклонът и ротацията на всички обекти са реални, макар че позиционирането на планетите, разбира се, е променено.

Ако имате нужда от малко статистика, то диаметърът на нашата собствена планета е 12 762 км, докато този на Юпитер – 139 820 км (т.е. над 10 пъти по-голям).

Що се отнася до диаметъра на Слънцето, той е цели 1,39 млн. км – т.е. около 10 пъти по-голям от този на Юпитер и над 100 пъти по-голям от земния. Казано иначе, в нашата звезда можем да поместим около един милион планети с размера на Земята.