Японски астрономи проучиха пробите, които сондата "Хаябуса-2" взе от астероида Рюгу, и се натъкнаха на газ, който е съществувал още преди Слънчевата система да се оформи преди 4,6 млрд. години, съобщи в. "Йомиури".

След като нагряват частиците от астероида до 1800 градуса по Целзий, учените получават газове като хелий, неон и аргон. Допълнителен анализ опказва, че тези вещества вероятно са по-стари от нашата Слънчева система.

Според изследователите първоначално образците от тези газове са били в състава на свободно движещи се в космоса диаманти и графити. Впоследствие те участват в състава на голям астероид, от който се отделя Рюгу.

През септември астрономите съобщиха, че Рюгу е възникнал в далечна периферия на Слънчевата система около два милиона години след нейното оформяне.

Японската сонда "Хаябуса-2" бе изстреляна в космоса в началото на 2014 г. с цел изследване и вземане на проби от астероида Рюгу. През февруари 2019 г. пробите бяха взети, а в края на 2020 г. космическият апарат достави на Земята капсула с взетите образци.