На 6 януари 2022 г. астрономи от обсерваторията „Маунт Лемън“ се натъкнаха на 2022 АЕ1 - астероид с диаметър 70 метра, който (на базата на първоначалните наблюдения), изглежда, можеше потенциално да удари Земята на 4 юли 2023 г.

През първите няколко часа от откриването неизвестните елементи по отношение на орбитата на астероида са най-много. Ето защо астрономите извършват няколко допълнителни наблюдения, които обикновено отхвърлят или потвърждават потенциалната възможност за сблъсък.

На базата на наблюденията през първите 7 нощи обаче шансовете за удар, изглежда, се увеличават. 2022 AE1 е маркиран от Asteroid Orbit Determination (AstOD) като космическо тяло, което потенциално може да ни удари.

Наблюденията през следващата седмица са още по-тревожни, тъй като пълнолунието закрива изгледа към астероида от Земята.

За щастие обаче впоследствие става ясно, че шансът 2021 AE1 да ни удари намалява драстично с времето. Сега астрономи потвърждават, че той няма да удари Земята в обозримото бъдеще.

„През близо 10 години, откакто работя в Европейската космическа агенция, не съм попадал на толкова рисков обект – казва Марко Мичели, астроном от Координационния център за близкоземни обекти към Европейската космическа агенция. – Бе наистина вълнуващо да се проследи 2021 AE1 и да се прецизира неговата траектория, докато най-накрая не получихме достатъчно данни, за да сме сигурни, че този астероид няма да ни удари.“