Пазарът на видео игри се развива с огромна скорост и поставя под въпрос редица стереотипи, изградени през годините. Нови проучвания разкриват, че макар типичният геймър да е сравнително млад, интересът към видео игрите нараства значителни и сред по-възрастните.

Според данни, анализирани и публикувани от сайта SafeBettingSites, броят на геймърите на възраст между 55 и 64 години се е увеличил с 32% от 2018 г. насам. Това е най-бързо растящата геймърска демография в световен мащаб.

Анализ на компанията за пазарни проучвания NPD Group показва, че броят на геймърите на възраст над 45 г. в Северна Америка, използващи мобилни устройства, е нараснал с 17% на годишна база през 2020 г. Това е най-високият резултат сред всички демографии. Около 24% от родителите и бабите и дядовците гледат на видео игрите като на семейно забавление.

Макар че пандемията има значителен принос за нарастващия интерес към видео игрите, тя не е единствената причина за него. Според AARP между 2016 г. и 2019 г. броят на геймърите на възраст над 50 години е нараснал от 40,2 млн. до 50,6 млн.

Възходящата тенденция се дължи основно на ръст в мобилния гейминг. Широката достъпност и големият избор от безплатни предложения правят мобилните игри изключително привлекателни за всички възрастови групи. Според данни на Statista младите геймъри продължават да доминират пазар в САЩ, където 38% от геймърите са на възраст между 18 и 34 г. Тези на 55 г. и отгоре обаче имат значителен дял от 15%.

Друг стереотип, свързан с гейминга, също започва да губи своето значение. От данните на Statista става ясно още, че през 2020 година 41% геймърите в САЩ са били жени.

Източник: Мениджър Нюз