Учени разработиха нов вид “супер дърво”, което е 10 пъти по-здраво от обикновеното дърво. Иновацията има потенциала да се превърне в евтин и естествен заместител на стоманата и някои други материали. Ключът към супер здравината на новото дърво се крие в новата химическа обработка, която се придружава от процес на нагорещено пресоване. Новите химически връзки, които се получават в резултат от обработката, правят дървения материал толкова здрав и устойчив, че е подходящ за използване дори и в строителството и автомобилостроенето.

Качествата на новото супер-дърво за толкова забележително, че според учените може да се използва дори и в индустрията за брониране. Те са провели тестове с изстреляни проектили, които са били уловени и спряни от дървото, за разлика от обикновеното дърво, където куршумите преминават съвсем  свободно. “Новото дърво може да конкурира не само стоманата, но дори и титаниевите сплави. Сравнимо е по здравина и с карбона, но е значително по-евтино”, обяснява Тенг Ли от университета в Мериленд, където е извършено откритието. “За да се счупи супер-дървото е необходима 10 пъти повече енергия от енергията, която е необходима, за да се счупи обикновеното дърво”, допълва тя.