Руският триизмерен принтер на Международната космическа станция (МКС), създаден от Ракетно-космическата корпорация "Енергия" (част от Роскосмос), е готов за работа, съобщава ТАСС, като цитира космонавта Олег Артемиев.

Според него включването на принтера е било успешно и той е подготвен за печат. Космонавтите чакат материал за принтера, който трябва да бъде доставен с кораба "Союз МС-22" през септември. След това ще започнат и първите експерименти за създаване на различни детайли в космоса, предава БТА.

По-рано Артемиев съобщи, че първо ще се опитат да отпечатат прости кубчета, а след това ще включат и студенти, които ще създават детайли в специална програма, и ще изпращат чертежите на станцията. Членовете на екипажа на МКС ще изтеглят схемите на триизмерния принтер и ще ги отпечатват.

Апаратът беше доставен за експерименти на МКС на космическия кораб „Прогрес МС -20“ през юни. Космонавтите Олег Артемиев и Денис Матвеев трябва първи да проведат експерименти. Получените проби от триизмерния печат ще бъдат върнати на Земята, за да могат специалистите да проверят характеристиките на продуктите.