Китай извърши тестово пускане на първия си хибриден локомотив с водородни горивни клетки. Според агенция Синхуа, тестът е проведен на железопътна линия за транспортиране на въглища в североизточен Китай.

Тази железопътна линия свързва въглищната мина Байинхуа в автономния регион Вътрешна Монголия с пристанището Джинжоу в провинция Ляонин. Дължината му е 627 км. Проектната скорост на локомотива е 80 км в час. При пълно зареждане може да работи непрекъснато през целия ден. Максималното му теглително натоварване по прави пътища достига 5 хиляди тона. 

Пускането в експлоатация на новия локомотив ще намали въглеродните емисии с около 96 хил. тона годишно, предава ТАСС. Локомотивът има широки пазарни перспективи за използване в големи фабрики, мини и пристанища, посочва агенцията. 

Източник: Мениджър Нюз