Знаете ли, че елените могат да плуват? Те дори виждат невидимото!

Представяме ви 6 изключително любопитни факта за тези невероятни рогати създания.

Изненадващата съдба на еленските рога

Северните елени сменят рогата си всяка година. Старите рога обаче не се превръщат просто в отпадък, а в лакомство за гризачи и други животни заради изобилието от калций и минерали.

Северните елени имат "умни" крачета

Тъй като не могат да сменят ботушките си със сандали, северните елени правят следващото най-умно нещо - възглавничките на краката им през лятото се разширяват и стават "гъбести", подобрявайки придвижването им през "омекналата" тундра, а през зимата се свиват, оголвайки копитата им, за могат животните да се движат през снега и леда, и дори да копаят с тях.

Елените имат практични палтенца

Палтенцата на елените представляват козина от кухи косми, които улавят въздуха и им осигуряват добра топлоизолация в суровата среда.

Елените не могат да летят, но могат да плуват

Благодарение на специалните си палтенца северните елени са и отлични плувци.

Северните елени виждат невидимото

Изследователи от Юнивърсити колидж в Лондон са установили, че северните елени са единствените бозайници, които виждат ултравиолетовата светлина. Тази тяхна способност подобрява видимостта им в ослепителната арктическа светлина.

Удивителното мляко на северните елени

Еленското мляко е сред най-богатите и хранителните, произвеждано от който и да е бозайник на Земята. То съдържа внушителните 22% мазнини и 10% протеини. За сравнение - кравето мляко съдържа само между 3 и 4% мазнини.