Палеонтолози идентифицираха нов вид нодозавриден анкилозавър от вкаменелости в Патагония, Аржентина, предава Sci News.

Patagopelta cristata е бродил из Земята по време на епохата на късната креда – преди между 75 и 70 млн. години.

Древният звяр принадлежи към анкилозаврите – група четирикраки тревопасни бронирани динозаври от разреда птицозаври.

Останките са намерени близо до местността Салитрал Морено, разположена на юг от град Хенерал Рока.

Според учените динозавърът е бил малък по размер в сравнение с други древни гущери - около 2-3 метра дължина.

Палеонтолозите са изследвали кости, открити около Салитрал Морено през 80-те години на миналия век. Специалистите не успяват да съберат пълен скелет на динозавър, но получената информация е достатъчна, за да смятат, че става въпрос за нов вид анкилозавър. Останки от тези тревопасни често са откривани в Северното полукълбо и много рядко в Южното.

Според една от хипотезите на специалистите размерът на Patagopelta cristata се дължи на факта, че на островите, в които се е превърнала северната част на Патагония, са успявали да оцелеят малки индивиди заради липса на храна.