Отлагането - този порок на забързаното съвремение, в което се издига в култ продуктивността, е едно от нещата, с което според хиляди статии трябва да се борим.

Мързел? Липса на лична ангажираност? Безхаберие? С тези и други въпроси мнозина се опитват да го обяснят. 

Но отлагането на работата за по-късно понякога може да бъде и най-доброто възможно решение, което човек може да вземе за себе си, коментира в Business Insider Паула Ризо. "Много хора намират за странен факта, че освен експерт по производителността, аз съм и огромен "отлагач". Лично аз мисля, че двете вървят ръка за ръка. Трябва  да бъда по-организирана, за да не позволя на "отлагащата ми страна“ да вземе надмощие. Но отлагането не винаги е лошо", посочва тя. 

Има моменти, когато оставянето на нещо за последната минута може да бъде всъщност от полза. Например:

1. При творческо писане. 

"Забелязвам, че когато става въпрос за писането на статия или публикация за моя блог в ListProducer.com, колкото повече време имам, толкова по-дълго ми отнема завършването на материала. Писането е една от онези задачи, които могат да се разширяват до безкрай, за да запълнят всяко време, което може да им отделите", казва Паула.

Когато имам цял ден на разположение, за да напиша публикация, винаги най-дълга е борбата за измислянето на перфектния първи ред. Ако обаче изчакам до края на деня, това ме принуждава просто да напиша нещо, което от своя страна забързва творческия процес и внася нов приток от идеи, продължава тя

Съвет: Не забравяйте, обаче да си оставите достатъчно време за редактиране.

2. Когато взимаме трудни, лични решения. 

Когато не могат да вземат решение, хората хвърлят монети. Но така те не оставят избора си в ръцете на съдбата. Няма да има нужда да основават решението си на една от страните на монетата, защото веднага щом тя излети във въздуха, те ще осъзнаят какво точно искат.  

Когато имаме много време да анализираме труден избор, винаги подлагаме първоначалната си интуиция под съмнение. Може да отделим време, още от началото на деня, за да обмислим въпроса, на изчакването до последната минута, за да вземем решението, ще ни позволи да бъдем по-инстинктивни. 

3. Когато работите с други хора. 

Не е ли ужасно, когато току-що сте завършили промените по даден проект и клиентът ви внезапно решава, че иска нещо съвсем различно?

Във всеки бизнес процес може да очаквате, че ще преминете през няколко промени. Ако, обаче клиентът продължава да се колебае, може би е добра идея да изчакате, за да разберете какво наистина иска.

4. Когато се извинявате. 

Някои грешки изискват незабавно извинение, но в ситуация, в която може да сте направили грешен ход с клиент, наранили сте чувствата на приятел или сте влезли в спор с любим човек, най-добре е да изчакате един ден преди да се извините.

Дори да осъзнаете грешката си на момента, изчакването е най-добрият вариант, тъй като по този начин вие избягвате емоционална реакция и ще може да анализирате ситуацията от по-безпристрастна гледна точка.  Колкото повече време имате да се поставите на мястото на другия, толкова по-искрено ще бъде вашето извинение - понякога така се оказва.

Източник: Мениджър Нюз