Човечеството определено се интересува от проблема дали съществува живот извън Земята. Но като се включи и фактор на невъобразимия размер на Вселената, която се оценява за момента като съдържаща трилиони галактики, вероятността диктува, че до момента вече трябваше да сме се натъкнали на други видове живот, освен нашите на Земята. И въпреки това, официално приетата хипотеза е, че до момента няма доказателство за съществуването на извънземен живот.

Но според астронома Крис Импей, ловът за доказателства за съществуването на извънземен живот скоро трябва да даде плодове. Според него ние сме на по-малко от 20 години от намирането на му, но “той може да не се окаже точно това, което очакваме под влияние на представите си, формирани от научно-фантастичните филми: залагам пари, че ние ще открием микробен живот извън Земята в следващите 10 до 15 години, но надали ще открием интелигентен живот,” коментира Импей. Той е оптимист за намирането на такъв живот дори в рамките на нашата Слънчева система: Марс и спътника на Юпитер, Европа.