За първи път в историята на медицината учени създадоха клетки, които могат да убиват рака, пише Daily Mail.

Пробивът е направен от изследователи в Япония. Когато произведените от тях Т клетки бъдат инжектирани в човешкото тяло, те са способни да убият рака.

По начало Т клетките се сформират и по естествен път, но в по-малки количествата. Учените обаче се надяват, че когато инжектират по-голям брой от тях в пациента, те ще подсилят имунната му система.

Японските учени от Изследователския център за алергии и имунология (RIKEN) създават новите клетки-убийци, като препрограмират  Т-лимфоцити, специализирани в унищожаването на определен тип рак на кожата. Крайният резултат са многопотентни стволови клетки (iPS). Те от своя страна могат да генерират Т-лимфоцити, които един ден биха могли да се използват в битка с рака.

Досегашните лабораторни изследвания показват че Т-лимфоцити, произведени в лабораторни условия по стандартни методи, не могат да се борят с раковите клетки, тъй като имат сравнително къс живот. Японските изследователи, ръководени от Хиршои Кавамото, обаче преодоляват този проблем успешно.

„Следващата стъпка е да проверим дали тези Т клетки могат да убиват единствено и само тумори, без да вредят на останалите клетки в тялото – казват учените. – Ако тестовете се окажат успешни, тези клетки ще могат да бъдат инжектирани директно в пациентите. Очакваме това да се случи в близкото бъдеще.“