Учени от Единбургския университет в Шотландия са успели да разработят метод за създаване на синтетични биополимери във вътрешността на жива клетка, пише сайтът Phys.org.

Учените са добавили в човешки клетки молекули, които подпомагат образуването на кислородни радикали и други реактивни вещества при наличието на светлина. Освен това във вътрешността на клетъчните култури са били внедрени биологично съвместими мономери.

Впоследствие върху културите са въздействали с помощта на ултравиолетово лъчение, което от своя страна е довело до образуване на свободни радикали, които са взаимодействали с мономери и са създали от тях полимери. Учените съобщават, че някои от полимерите са били флуоресцентни, създавали наночастици и дори променяли поведението и движението на клетките, пише в пресрилийза на университета в Единбург.

Според мнението на специалистите това изследване е истински научен пробив и ще спомогне за развитието на нова област в химическата биология. Шотландските учени планират в най-близко бъдеще прецизно да анализират влиянието на полимерите върху клетъчните култури.