Развенчаване на митовете, свързани с храненето – втора част

04 декември 2018 г., 13:40
471

Shutterstock

Прочетете първата част тук.

Мит № 5. Здравословното хранене излиза скъпо.

Факт: Никой не казва, че трябва да пазарувате от магазини за органични и био храни. Възможно е да се храните здравословно и според кесията си – просто трябва да сте ловки и изобретателни и да правите изгодни покупки. Консервираните зеленчуци и замразените плодове също са натъпкани с хранителни вещества и може да си ги набавите от големите търговски вериги сравнително евтино. Там се продава и пакетирано месо с отлично качество.

Мит № 6. Гладуването ви помага да отслабнете.

Факт: Драстичното намаляване на приема на калории ще доведе до стопяване на теглото, но всъщност ще загубите главно течности. Когато гладувате, тялото ви влиза в „икономичен режим“, като изгарянето на калории се превръща в предизвикателство. Освен това хората лесно си възвръщат загубеното тегло,  дори натрупват допълнителни килограми!

Мит № 7. Сокът прочиства организма от токсини.

Факт: Битува погрешното мнение, че сокът прочиства тялото и има благотворен ефект. Всъщност организмът ни разполага със система за детоксикация чрез черния дроб, бъбреците и стомашно-чревния тракт – те работят в синхрон, за да ни освободят от вредните токсини и вещества. Първите няколко дни, в които пиете сокове за прочистване, ще изчерпите запасите от гликоген на организма си. По този начин ще се почувствате уморени, объркани и замаяни. A след като „прочистването“ завърши, най-вероятно ще си върнете загубените килограми.

Мит № 8. Яйчният жълтък повишава нивото на холестерола.

Факт: Може да ядете по едно-две яйца на ден, без това да се отрази на нивото на холестерола. При това жълтъците са най-хранителната част. Те са богати на мастноразтворими витамини и доставят допълнително протеин за работата на мускулите.

Мит № 9. Безглутенов означава нисковъглехидратен.

Факт: Ако спазвате безглутенова диета, не значи, че трябва да изключите от менюто си всички въглехидрати. Сред тях има източници, които не съдържат глутен – картофи, киноа, просо, кафяв ориз, царевица и ечемик. Важно е също да се отбележи, че глутен може да се открие в най-неочакваните продукти заради начина, по който са произведени. Ако искате да сте сигурни, че закупената от вас храна е без глутен, задължително четете етикета, на който са изброени съставките й.

Цветелина Велчева по материали от msn

Ключови думи:
Коментари