Изказванията на известния физик заемаха заглавните страници на световните вестници до самата му смърт. Ето няколко от най-влиятелните предупреждения, насочени към човечеството:

• Човечеството е напът или към унищожение, или към звездите

Ние сме изправени пред няколко сериозни заплахи: ядрена война, глобалното затопляне и генетично създадените вируси. Въпреки че шансовете за глобално унищожение на Земята са сравнително ниски, когато се вземе една отделна година, тази вероятност се натрупва с времето и се превръща в почти сигурно събитие, когато говорим за следващите десетина хиляди години. Според Хокинг нашата съдба е да станем пътешественици през космоса.

• Хората трябва да се движат повече

Хокинг е направил това изказване, предупреждаващо за ефектите от затлъстяването на хората, като странично наблюдение покрай изследванията му на физическите обекти с огромна маса (от вида на черните дупки). “Твърде много хора умират от усложнения, свързани с наднорменото тегло и затлъстяването. Ние трябва да ядем по-малко и да се движим повече”.

• Изкуственият интелект ще замени всички ни

Времето, в което доминираме планетата си, скоро ще изтече. Според Хокинг “Духът е изпуснат от бутилката и скоро изкуственият интелект може да замени всички хора”.  Това, което трябва да направим, е да забраним използването на изкуствен интелект във военната индустрия и да внимаваме да не завземе лека-полека нашите служби. Въпросът е дали трябва да изолираме изкуствения интелект от нашето пътуване към звездите.