Когато не ви хрумва нищо смислено за подарък за рожден ден, историята за този ДНК тест ще ви подсети, че понякога е хубаво просто да се придържате към класиката – цветя и бонбони, защото, честно казано, всичко е по-добре от това.

22-годишната канадка Матилда разказва как (вече бившият) ѝ приятел решава да ѝ подари генетичен тест, за да научи повече за семейната си история.

„За рождения ми ден миналата година бившият ми ми подари един от тези ДНК тестове – казва тя във видео с над 100 000 харесвания, което вече е частно. – Майка ми е осиновена, а аз никога не съм познавала биологичния си баща. Интересувах се най-вече от информация, свързана със здравето ми. Разбирате ли, исках да видя дали има нещо, за което трябва да внимавам.“

Момчето взима ДНК тест и на себе си, защото по това време са били на промоция (находчиво гадже), а накрая ги изпращат за анализ.

„Когато получихме резултатите месец по-късно, започнах да преглеждам генетичните роднини, тъй като единственият човек, който познавам и с който технически съм роднина, е майка ми – продължава Матилда във видеото. – Скроловах надолу, попаднах на гаджето си и си казах – „Хей, това е готино. Този човек има като твоето име.“

„Именно така разбрах, че излизам с братовчед си.“

За отрицателно време секцията с коментари в TikTok (преди видеото да бъде скрито), се изпълва с хора, разказващи за своя опит с кръвосмешението.

„И родителите ми откриват, че са братовчеди – пише един човек. – Това не ги е спряло да излизат, защото очевидно аз съществувам.“

В генетично отношение обаче нещата могат да се усложнят значително, както показва това проучване, посветено на кръвосмешенията в кралските семейства в Европа.

Други пък откриват, че са свои собствени шести братовчеди. Колкото и странно да ви звучи това, е напълно възможно, тъй като заради различните нива на братовчеди вие всъщност споделяте общ предтеча. Т.е. човекът над вас би бил свой собствен втори братовчед, тъй като вторият братовчед е синът или дъщерята на първи/а братовчед/ка на родител, а техните родители са първи братовчеди. За повече информация по темата можете да разгледате този калкулатор на братовчеди. Или ако наистина искате да видите колко сложни могат да бъдат семейните връзки, без дори да се стига до кръвосмешение, представяме ви тази песен и диаграма на човек, който се превръща в свой собствен дядо.

Що се отнася до Матилда, тя се разделя с приятеля си – отчасти поради други причини, отчасти заради ДНК теста.

Според резултата тя и приятелят ѝ са трети братовчеди, но след като извършва малко повече проучвания, момичето установява, че най-вероятно са втори.

„Бившият ми е страхотен човек и аз все още го обичам много, но да…“