Лекарства за кръвно може да причинят спиране на сърцето

18 март 2019 г., 17:02
941

Shutterstock

Лекарствени препарати за понижаване на кръвното налягане и срещу стенокардия могат да доведат до внезапно спиране фунционирането на сърцето. Това се казва в съобщение на Европейското дружество по кардиология, цитирано от БТА. Специалистите от съсловната организация се позовават на ново изследване.

Става въпрос за лекарства, съдържащи нифедипин. В съобщението се отбелязва, че високите дози от това съединение увеличават риска от камерна фибрилация.

Нифедипин и амлодипин често се предписват от кардиолози, а изборът на лекарството в редица случаи зависи от предпочитанията и опита на лекаря, поясняват авторите на изследването.

Двете съставки обикновено са смятани за еднакво ефикасни и безвредни, като нито един от тях не е свързан досега с внезапно спиране на функционирането на сърцето. 

Източник: Мениджър Нюз

Коментари