Структурата на мозъка ни не е такава, че да се чувстваме сигурни всеки ден, но се оказва, че един ден може и да стане такава. Скорошно изследване, което е проучвало неврологичните основи на тревожното разстройство в мозъка е успяло да идентифицира “тревожните клетки” в област на мозъка, известна като хипокампус. И тя не само регулира тревожното ни поведение, но и може да бъде контролирана от лъч светлина. Откритието за момента е демонстрирано само при лабораторни мишки, но може да даде надежда на милиони хора по света, които страдат от т.н. “тревожни разстройства”, като помогне за разработването на нови медикаменти, които да потиснат възбудата на тези неврони.

“Ние искахме да разберем къде в мозъка е закодирана емоционалната информация, която води до появата на усещането за тревожност”, обяснява един от авторите на изследването, Мейзън Кейрбек от калифорнийския университет в Сан Франциско. Екипът на Кезбек е използвал техника, известна като “калциева образна диагностика”, при която се вкарват микроскопични микроскопи в мозъците на мишките, за да се регистрира активността на клетките в хипокампуса, докато специални лабиринти, през които мишките е трябвало да преминат, са били използвани, за да предизвикат тревожност.