В последните месеци от живота си Стивън Хокинг е заявил, че е напълно възможно нова раса от т.нар. „суперчовеци“ постепенно да ни унищожи.

Хипотезата на професора, разгърната в последната му книга "Отговори на фундаменталните въпроси", е следната. В близкото бъдеще богаташите ще имат възможността да променят както своята ДНК, така и тази на децата си. По този начин те ще започнат да създават по-интелигентни от нас "суперчовеци", които, освен всичко останало, ще имат и по-висока продължителност на живота.

Обикновените, неподобрени хора, няма да могат да се състезават с тези модифицирани хора. Това ще доведе до редица политически проблеми, категоричен е Хокинг. Малко по малко неподобреното човечество ще изчезне или ще стане несъществено. На негово място ще се появи нова раса от същества, които ще се самоусъвършенстват дори с по-голяма скорост.

Професор Хокинг е убеден, че през 21-и век хората ще открият как да модифицират интелекта и инстинктите си, да подобряват паметта, устойчивостта на болести и продължителността на живот. За да подкрепи тези свои твърдения, той дава за пример технологията "Крипсър", която позволява на учените да променят или премахват „лошите” гени от ДНК.