Учени от САЩ са установили, че влошаването на функцията на имунната система с напредването на възрастта е свързано с недостига на калций в клетките, пише сп. Nature Aging.

Изследователите от Медицинския факултет на Вирджинския университет са открили, че когато някои имунни клетки остаряват, способността им да произвеждат енергия намалява заради нарушения калциев метаболизъм.

Специалистите смятат, че лекарства, насочени към този процес, могат да помогнат в борбата със стареенето и свързаните с него заболявания.

Митохондриите представляват структури, отговорни за производството на енергия в клетките. Тези "електроцентрали" се нуждаят от калций, но с напредването на възрастта способността им да го набавят и използват намалява.

Когато настъпи в макрофагите на имунните клетки, този процес води до постоянни възпаления в целия организъм, което се свързва с редица често срещани с напредването на възрастта проблеми, сред които деменция и рак.

Авторите на настоящото изследване са идентифицирали точния молекулярен механизъм, който е в основата на процеса. Простото приемане на добавки с калций няма да помогне за възстановяване на нивата му в митохондриите. Изследователите обаче смятат, че въздействието върху причината за този недостиг ще допринесе за намаляване на хроничното възпаление при възрастните хора и ще подобри имунната им функция.