Пренасянето на храна в космоса е изключително скъпо, а отглеждането на храна в космическа орбита е много трудно и изисква много време, което от своя страна също е много скъпо и съвсем недостатъчно. Това се оказва причина, учените да потърсят оригинални и икономични подходи за да нахранят астронавтите. Определено най-оригиналния подобен подход е този, който търси начин да превърне фекалиите на астронавтите в нещо ядливо. Да, сериозно. Въпреки че вече сигурно тичате към тоалетната, за да повърнете при самата мисъл за такова астро-меню, имайте предвид, че подобно решение може да се окаже ключовата разлика между уседналите на Земята хора и експедициите за изследване на дълбокия космос.

Екип от учени от държавния университет в Пенсилвания са открили начин, който използва микроби, за да разгради твърди вещества и течности, като тези, които изграждат човешките екскременти, много бързо. Процесът минимизира и възможността от развитие на патогени. Субстанцията, която е изходния продукт на откритието, може да се използва за ядене, твърдят учените. Процесът се нарича анаеробно смилане, и е сходен на процесите в нашите вътрешности. Входните отпадъци се разграждат без необходимост от кислород. Но истинското откритие идва със следващата стъпка. Учените са извлекли хранителните вещества от разградените отпадъци и са използвали микробен реактор за да отгледат храна от тях, което и ще се използва от астронавтите в мисиите за изследване на дълбокия космос.