Астрономи представиха невероятно изображение, създадено с помощта на телескопа „Хъбъл“, на което можем да видим над 266 хил. галактики! Близо 16 години са били нужни, за да получим подобна мозаична снимка. Светлината на някои от галактиките, които виждаме, е била излъчена едва 500 млн. години след Големия взрив.

Изображението включва 7500 индивидуални кадри, заснети в най-различни дължини на вълната – от ултравиолетовата до инфрачервената. То представлява колективна работа от 31 различни програми, свързани с „Хъбъл“, в рамките на над 250 дни непрестанни наблюдения.

Източник: NASA, ESA, G. Illingworth and D. Magee (University of California, Santa Cruz), K. Whitaker (University of Connecticut), R. Bouwens (Leiden University), P. Oesch (University of Geneva), and the Hubble Legacy Field team.

Изображението е не само красиво, но и богато на данни. То е феноменален ресурс за астрономи и фантастичен каталог на едни от най-далечните галактики, които някога са били фотографирани. Снимката ще помогне на учените да разберат повече за начина, по който галактиките са се формирали в началните години на Космоса.

Кликнете тук, за да видите изображението в цялата му прелест (и за да може да приближите до която галактика решите).