Астрономи обявиха, че са открили пръстен космически прах около най-близката звезда до Слънчевата система – червеното джудже Проксима Кентавър. Това означава, че тя може да предствлява много по-сложна планетарна система от това, което се смяташе до момента.

С помощта на данни от обсерваторията АLМA в Чили, екип от изследователи открива слаба светлина, която изглежда като облак прах, заобикалящ Проксима Кентавър на няколкостотин милиона километра от звездата. Предполага се, че е съставен от парчета скали и лед и е изчислено, че температурата му е изключително ниска – сходна с пояса на Кайпер в Слънчевата система.

И тъй като космическите облаци от прах обикновено представлява остатъци от акреционния диск, който се върти около звездата и от който се формират планети, това означава, че вероятно има планети около Проксима, които не са ни известни.

Това е първата индикация, че Проксима Кентавър може да е сложна планетарна система, а не просто една единствена планета, въртяща се около звездата, казва ръководителят на изследването, Гийем Англада от Института по астрофизика на Андалусия, Испания. Освен това според учените данните дават основание да се предположи, че може да има още един, още по-студен пояс от прах по-надалеч от звездата.